Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak603 FtBenzin árak600 FtEUR389.71 FtUSD359.07 FtCHF397.77 FtGBP457.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Pótkocsit szeretnék átalakítani. Fixesből átalakított gabonás pót, vékony vázzal, de az első és a hátsó híd is csavarozva van (a forgózsámoly alatt is), és egyformák. Ebből szeretnék egy tandem pótkocsit összehozni.
Elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek vizsgáztatni hogy lehet, megmaradhat-e a 18 t össztömeg, hogy megy ez hivatalosan.
2 darabot készítettem azt tudom, hogy a tárcsa elejére vagy hátuljára tettem arra már nem emlékszem. Szerintem hátra, mert az szokott nehezebben belemenni.
hát csinálsz eg fém keretet a betonnak, és kiöntöd betonnal.
ez leszen a súly. ezt teszed a tárcsára.
célszerűen a keret olyan hogy a rögzítés könnyű legyen.
csináltam tandem szerűt. 2 zsuk hátsó híd,ami egyenként könnyedén elbir 2 tonnát,plusz a vonórúd egy tonna teherbirással,akkor ez 5 tonna,simán birta volt,hogy több is volt rajt rönkböl,fölszerelhető rakoncával. de! a rend éber őrei müszaki hiányában közbeszóltak. vizsgáztatni nem lehetett,mert nem engedik a most épitettet. ez volt a baj. aztán vehettem egy műszakist. gondold meg!
Válasz mtz1962 #322. hozzászólására Nem tudom te milyet akarsz a enyém egy egyszerű egytengelyes fix fék nélküli pótkocsi volt rekord bizon hátsó kerékagy és kerék esztergált tengelycsonk egy kb 10mm vastagfalu csőbe volt behegesztve az alvázát eb 6 alapján csináltam. talán 200x350 platómérettel.80-as u vas meg 65-ös szögvasból volt az alváza. De miért akarsz csinálni szerintem nem éri meg akkor még fillérek volt a vas Ukrajnábol hozták bagóért.
A többi meg tsz-ből szinte ingyen.
Szia. Én használok gabona befujót, mire vagy kíváncsi?
A lényeg, hogy kicsit ne vegyél, azzal nem fogsz boldogulni. Az enyémen egy 5,5 kw-os villanymotor van, a fordulata 2800, csillag-delta indítású így a 20A-os autómata elbírja kényelmesen.
A cső átmérő 160mm. Ja és a vételkor figyelj arra, hogy meglegyen a csövek végére a leválasztó ciklon, mert anélkül lebontja a tároló falát a termény...
Egy ismerősömnek van,marhanagy motorral,jò nehèz csigahàz,egyszer a pajtàrol lefujatta a cserepet,nem figyelt, lecsúszott a cső.
Csigàs szerintem jobb,Kèrdès,tölcsères kelle pòtròl lerakni,vagy kupacbol pòtra rakni. Mire kell,Ùgy a vàlasztàst!
A pneumatikus gabona rakodókról (gabona fújókról) mi a véleményetek?
Elsőre praktikusnak tűnnek de még soha nem láttam ilyet élőbe dolgozni.
Érdekelne egy ilyen gépezet így, ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg.
Mekkorát érdemes venni. mik a furfangjai, stb.
Ha 120 cm -nél nem hosszabb a láda, akkor nem fog ágaskodni az eleje. (persze csak akkor, ha óvatosan bánik a kuplunggal) 840 l-es permetezőt ( 840 kg víz + a permetező = 1000 kg ) kényelmesen viszi a 820-as.
ismerösnek volt egy gyári hátso láda elég nagy volt, volt hátso ajtaja ami billent kifelé ott semmi hidrolika nem volt csak egy kar amit ha letetted a földre a ládát egy kötéllel meghuztad bentröl és ráemeltél a hidrolikára ki tudta billenteni elöre mentél vissza le és már vissza is pattant a rugo biztositás miatt és mehettél tovább évekig ezzel hordtuk a fát a házhoz télire tüzelönek és nem volt vele gond sose és ráadásul gyári volt de már nem tudom milyen ....
Szerintem azt felejtsd el, veszélyes! A saját súlyánál fogva folyamatosan le akar billenni, nem biztonságos!
Jó az a mi a képen van, csak a munkahengert nem oda kell tenni. Érdemes elgondolkodnod olyanon is, hogy a forgó pont nem a végén van hanem majdnem a középen és a láda két oldalán, így sokkal könnyebb billenteni és fele olyan hosszú munkahengerrel is lehet.
1641 hozzászólás
Lemaradt a kép...
Üdv mindenkinek!
segítséget kérek, ismerős valakinek ez a fajta rugós kapaszár?
Hogy néz ki ennek a vázszerkezete?
Köszönöm!
Válasz Marci3 #338. hozzászólására
Röviden és tömören, felejtős.
Tervdokumentáció, átalakítási engedély, minősített hegesztő stb...
Inkább vegyél egy használt tandemet külföldről.
Sziasztok!
A következő kérdéssel fordulok hozzátok!
Pótkocsit szeretnék átalakítani. Fixesből átalakított gabonás pót, vékony vázzal, de az első és a hátsó híd is csavarozva van (a forgózsámoly alatt is), és egyformák. Ebből szeretnék egy tandem pótkocsit összehozni.
Elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek vizsgáztatni hogy lehet, megmaradhat-e a 18 t össztömeg, hogy megy ez hivatalosan.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Válasz mtz1962 #336. hozzászólására
2 darabot készítettem azt tudom, hogy a tárcsa elejére vagy hátuljára tettem arra már nem emlékszem. Szerintem hátra, mert az szokott nehezebben belemenni.
Válasz VMisi #335. hozzászólására
És középre tetted a súlyt?
Válasz mtz1962 #330. hozzászólására
Használt külsőgumit rátettem egy fóliadarabra, kiöntöttem betonnal. Tettem bele rossz vasakat, meg 2 db csövet állítva a cuppánt felfogatásnak.
Válasz a2457 #333. hozzászólására
így értem
Válasz mtz1962 #332. hozzászólására
hát csinálsz eg fém keretet a betonnak, és kiöntöd betonnal.
ez leszen a súly. ezt teszed a tárcsára.
célszerűen a keret olyan hogy a rögzítés könnyű legyen.
Válasz Berente Antal #331. hozzászólására
A másik keretre teszel keretet és úgy betont?
Válasz mtz1962 #330. hozzászólására
Fém keret + beton
Házilag csinált-már valaki vtárcsára súlyt?
Sziasztok!
Erdészeti csemetekert munkaeszközeinek vázrajzai nincs esetleg valakinek? Alávágó, kiemelő elsősorban! Előre is köszi. :)
Válasz Richard. #327. hozzászólására
köszönöm
Válasz mtz1962 #324. hozzászólására
csináltam tandem szerűt. 2 zsuk hátsó híd,ami egyenként könnyedén elbir 2 tonnát,plusz a vonórúd egy tonna teherbirással,akkor ez 5 tonna,simán birta volt,hogy több is volt rajt rönkböl,fölszerelhető rakoncával. de! a rend éber őrei müszaki hiányában közbeszóltak. vizsgáztatni nem lehetett,mert nem engedik a most épitettet. ez volt a baj. aztán vehettem egy műszakist. gondold meg!
Válasz rsándor #325. hozzászólására
köszönöm
Válasz mtz1962 #324. hozzászólására Te tudod előtte azért számold össze megéri e.
Válasz rsándor #323. hozzászólására
Ez a tengely egy agregátort szállított és vadi új fék is meg van saját fámat akarom vele haza hordani kb 30mázsát birjon
Válasz mtz1962 #322. hozzászólására Nem tudom te milyet akarsz a enyém egy egyszerű egytengelyes fix fék nélküli pótkocsi volt rekord bizon hátsó kerékagy és kerék esztergált tengelycsonk egy kb 10mm vastagfalu csőbe volt behegesztve az alvázát eb 6 alapján csináltam. talán 200x350 platómérettel.80-as u vas meg 65-ös szögvasból volt az alváza. De miért akarsz csinálni szerintem nem éri meg akkor még fillérek volt a vas Ukrajnábol hozták bagóért.
A többi meg tsz-ből szinte ingyen.
Válasz rsándor #321. hozzászólására
És valami rajz vagy dokumentum nem maradt?
Válasz mtz1962 #320. hozzászólására Én igen még az átkosban.
üdv mindenkinek csinált-e már közületek valaki pótkocsit?
Válasz csibész #302. hozzászólására
Hozzákezdtél már??
Én lassan, döcögősen de haladok.
Csak mindig van más ami fontosabb.
Válasz forgo #317. hozzászólására
Szia. Én használok gabona befujót, mire vagy kíváncsi?
A lényeg, hogy kicsit ne vegyél, azzal nem fogsz boldogulni. Az enyémen egy 5,5 kw-os villanymotor van, a fordulata 2800, csillag-delta indítású így a 20A-os autómata elbírja kényelmesen.
A cső átmérő 160mm. Ja és a vételkor figyelj arra, hogy meglegyen a csövek végére a leválasztó ciklon, mert anélkül lebontja a tároló falát a termény...
Válasz Richard. #316. hozzászólására
A csigákkal a tököm tele van.
A potról és a betonról kellene a silókba felnyomni, onnét télen átnyomni big-bag ba és még a darálót is vele "etetném".
CT Válasz forgo #315. hozzászólására
Egy ismerősömnek van,marhanagy motorral,jò nehèz csigahàz,egyszer a pajtàrol lefujatta a cserepet,nem figyelt, lecsúszott a cső.
Csigàs szerintem jobb,Kèrdès,tölcsères kelle pòtròl lerakni,vagy kupacbol pòtra rakni. Mire kell,Ùgy a vàlasztàst!
Jó estét
A pneumatikus gabona rakodókról (gabona fújókról) mi a véleményetek?
Elsőre praktikusnak tűnnek de még soha nem láttam ilyet élőbe dolgozni.
Érdekelne egy ilyen gépezet így, ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg.
Mekkorát érdemes venni. mik a furfangjai, stb.
Szép estét!
Kész lett a rakodom,már csak a festés van hátra
Meg volt a nyúzó proba,600 kg szépe felemeli,700-at már nem bírta a szivattyú,.
igaz a szintező nem nagyon akart összejönni
Válasz #312. hozzászólásra
Az életben rá nem jöttem volna!
Válasz #310. hozzászólásra
Pl. műtrágyaszórásnál,(vetésnél) ezt tekered be a big-bag zsákba és lehet nyitni zárni szabályozni a dolgokat.
Válasz #310. hozzászólásra
csőpörgő bizgentyű???
Válasz #304. hozzászólásra
Ugyan áruld már el hogy mi ez, mert nem birok rájönni!
Válasz #308. hozzászólásra
Válasz #306. hozzászólásra
De nekem nincs öntözőcsövem ilyen meg volt.
Válasz #305. hozzászólásra
Rajta van már,ha nem válik be vágunk rá másikat.
Válasz #304. hozzászólásra
Ettől egyszerűbbet.
90-es öntözőcső 45 fokban levágva,megélezve, másik végén átmérőben feléig benútolva,abba forgócsapon egy lemezkarika fogantyúval.
Válasz #304. hozzászólásra
Míly menet mibő lesz rá?
Valaki gyartott mar ilyesmit?
Válasz #293. hozzászólásra
Majd kiderül a vallatás alatt,de láttam egy mtz rakodót szétvágva és annak 4mm volt és birta pedig kapta az ívet rendesen.
Válasz #301. hozzászólásra
Kicsi munkahenger de igy nagyot emel,én is nekiállok majd,igaz én még szántok a vetés még távoli állom
Válasz #300. hozzászólásra
Én is erre szavaztam!
Nem is túl bonyolult, mégis nagyon jó.Összeszedem az anyagot és ha túl vagyunk a vetésen hozzá is fogok.
Válasz #298. hozzászólásra
Ez nagyon jó,csinálnom kell egy hasonlót
2 munkahengerrel:
https://www.youtube.com/watch?v=1vnjwrYQfi0
https://www.youtube.com/watch?v=oHBDzuoXy7M
Válasz #295. hozzászólásra
Ha 120 cm -nél nem hosszabb a láda, akkor nem fog ágaskodni az eleje. (persze csak akkor, ha óvatosan bánik a kuplunggal) 840 l-es permetezőt ( 840 kg víz + a permetező = 1000 kg ) kényelmesen viszi a 820-as.
Válasz #286. hozzászólásra
ismerösnek volt egy gyári hátso láda elég nagy volt, volt hátso ajtaja ami billent kifelé ott semmi hidrolika nem volt csak egy kar amit ha letetted a földre a ládát egy kötéllel meghuztad bentröl és ráemeltél a hidrolikára ki tudta billenteni elöre mentél vissza le és már vissza is pattant a rugo biztositás miatt és mehettél tovább évekig ezzel hordtuk a fát a házhoz télire tüzelönek és nem volt vele gond sose és ráadásul gyári volt de már nem tudom milyen ....
Válasz #289. hozzászólásra
Ezt ha megrakod egy MTZ hátulján kb 800kg árúval nem kell a szervó előre az tuti, mert lesem fognak érni a földre az első kerekek!
Válasz #292. hozzászólásra
Szerintem azt felejtsd el, veszélyes! A saját súlyánál fogva folyamatosan le akar billenni, nem biztonságos!
Jó az a mi a képen van, csak a munkahengert nem oda kell tenni. Érdemes elgondolkodnod olyanon is, hogy a forgó pont nem a végén van hanem majdnem a középen és a láda két oldalán, így sokkal könnyebb billenteni és fele olyan hosszú munkahengerrel is lehet.
Válasz #288. hozzászólásra
Hat az jo vekony falu!
Válasz #290. hozzászólásra
Egy hidraulikus 3.pontnak mekkora lehet a max kinyúlása?
Én is inkább erre hajlok.